Media en Ethiek

Product details

NULL

Afwerking: 
Paperback
Aantal pagina's: 
355
Afmetingen: 
245x175
Verschijningsdatum: 
02/09/2021
EAN: 
9789401481991
Nur-code: 
Journalistiek
Uitgever: 
Academia Press
Druk: 
1

Media en Ethiek

    Media-ethiek is een vorm van toegepaste ethiek waarbij de gebeurtenissen en probleemsituaties die zich voordoen in de media geanalyseerd en beoordeeld worden aan de hand van morele basisprincipes.

    In dit boek gaat het dus niet over meta-ethiek (waar komen ethische principes vandaan?) of descriptieve ethiek (waarom handelen mensen op moreel vlak op deze of gene manier?), maar over de manier waarop de media al dan niet ethisch correct handelen. Onder media verstaat de auteur alle middelen tot communicatie als dragers van informatie, zowel gedrukte media (kranten, tijdschriften, boeken, pamfletten, fotografie, enz.), gesproken media (radio, televisie, film, enz.) als nieuwe media (internet, interactieve telefonie, sociale netwerksites, enz.) en hybride media (combinaties van de gedrukte, gesproken en nieuwe media). Dit handboek is gericht op de houding van personen die dergelijke media gebruiken, niet op de media als zodanig.

    Prijs:24,99

    Stuur me een e-mail wanneer dit product opnieuw beschikbaar is.

    Gratis verzending vanaf € 24,99 (Benelux)

    Beschikbaarheid:

    Tijdelijk uit voorraad