Gratis verzending vanaf € 24,99 (Benelux)
Morele Intuïtie
Product details
NULL
Morele Intuïtie
Ethiek en economie, goed doen en geld verdienen.
Ze lijken vaak tegengestelden. In een complexe samenleving gaan ze echter steeds meer hand in hand.
Of het nu gaat om wat je koopt, of zegt, alles wordt afgewogen op de morele schaal.
Ethisch ondernemen draait meer dan ooit om het maken van waardenkeuzes in plaats van het conformeren met regels. Hou je rekening met culturele diversiteit bij het opmaken van de vakantieregeling? Spreek je je uit over geopolitieke kwesties of blijf je terughoudend? Bedrijven worden steeds vaker uitgedaagd om duidelijke keuzes te maken in ethische kwesties. Maar hoe ga je hier het best mee om? Regels zijn vaak te abstract en verouderen snel.
Rationele denkkaders missen bovendien de intuïtieve kant van ethiek.
Morele intuïtie benadert ethiek vanuit hoofd én hart.
Waarom?
- Belicht het thema bedrijfsethiek in actuele context: diversiteit, polarisering, individualisering
- Zoomt in op onderbelichte kanten van bedrijfsethiek zoals intuïtie, emotie en menselijkheid
- Doorweven met vele, actuele cases uit binnen- en buitenland
Wat?
- Inzicht in begrippenkader, evolutie en actuele relevantie van bedrijfsethiek
- Herkenbare, actuele cases
- Stappenplan met methodieken voor morele besluitvorming
Voor wie?
- Ondernemers
- Bedrijfs- en organisatieverantwoordelijken
- Managers en teamleiders
- HR-professionals
- Consulenten bedrijfsethiek en organisatieontwikkeling