Journalistiek in maatschappelijk perspectief
Product details
NULL
Journalistiek in maatschappelijk perspectief
Journalistiek in maatschappelijk perspectief is het eerste Nederlandstalige handboek dat het studiedomein van de journalistiek beschouwt vanuit een academische invalshoek. Het illustreert diverse perspectieven op journalistieke actoren, processen en thema’s en baseert zich hiervoor op standaardwerken binnen het domein van Journalism Studies. Elk hoofdstuk vertrekt vanuit de belangrijkste klassieke studies in de massamaatschappij. Vervolgens wordt besproken hoe die studies worden uitgedaagd door de huidige netwerkmaatschappij.
De auteurs leggen uit wat een journalist doet en hoe redacties werken, waarbij ze onder meer focussen op het begrip 'grenswerk', het profiel van de journalist, het proces van nieuwsselectie en -productie, en de gangbare businessmodellen in de journalistiek. Ten slotte gaan de auteurs ook in op actuele kwesties zoals fake news, generatieve AI en de steeds actievere rol van de nieuwsconsument via smartphones en sociale media.
Dit boek is geschikt voor iedereen die voor het eerst kennismaakt met journalistiek als studiedomein, maar ook voor wie een breed inzicht wil krijgen in het functioneren en de rol van journalistiek in de maatschappij.
Boeken van dezelfde auteur(s)
Prijs: | € 34,99 |
Gratis verzending vanaf € 24,99 (Benelux)