Journalistiek in maatschappelijk perspectief

Product details

NULL

Afwerking: 
Paperback
Aantal pagina's: 
300
Afmetingen: 
240x170
Verschijningsdatum: 
11/02/2025
EAN: 
9789020949650
Nur-code: 
Journalistiek
Uitgever: 
Academia Press
Druk: 
1

Journalistiek in maatschappelijk perspectief

Een inleiding tot journalistieke theorie en onderzoek

    Dit boek biedt een overzicht van journalistieke actoren, processen en thema's, met aandacht voor de klassieke studies en hun uitdagingen in de huidige netwerkmaatschappij. Je krijgt inzicht in wat een journalist doet, hoe redacties werken en hoe nieuwsconsumptie vandaag in elkaar zit. Wat is het profiel van een goede journalist? Hoe verloopt het nieuwsselectie en nieuwsproductieproces? En wat zijn de gangbare businessmodellen binnen de journalistiek? Ook actuele kwesties zoals fake news, generatieve AI en de steeds actievere rol van de nieuwsconsument via smartphones en sociale media komen aan bod.

    Waarom?

    • Krijg inzicht in de werking en rol van de journalistiek in onze samenleving, zowel vanuit klassieke als hedendaagse perspectieven

    Wat?

    • Het eerste Nederlandstalige handboek dat journalistiek vanuit een academische invalshoek onderzoekt
    • Breed overzicht van journalistieke actoren, processen en nieuwsproductie
    • Met aandacht voor actuele thema's zoals fake news en de rol van sociale media

    Voor wie?

    • Voor studenten journalistiek en geïnteresseerden die meer willen weten over de journalistieke wereld

    Boeken van dezelfde auteur(s)

    Subtitle: 
    Een inleiding tot journalistieke theorie en onderzoek
    Prijs:34,99
    Prijs:34,99

    Gratis verzending vanaf € 24,99 (Benelux)

    Beschikbaarheid:

    Binnenkort leverbaar